Graziosi Progetti ontwikkelde voor modeketen The Sting een nieuw winkelconcept dat de afgelopen jaren is toegepast bij de flagshipstores in verschillende steden in Nederland en ook bij onze zuidelijke buren in Antwerpen. Het concept bestaat uit een ‘black & white’-stijl voor de mannenafdeling en een ‘beach club’-interieur voor de vrouwen. De twee sferen worden in alle winkels verbonden door een vide die vaak de eyecatcher van de winkel vormt. Is het niet een glas-in-lood koepel, zoals in Arnhem en Den Haag, dan is het wel een monumentaal cassetteplafond en decorwand naast de trap zoals in Haarlem en Antwerpen.
Naast het interieurontwerp van deze winkels is Graziosi Progetti ook vaak betrokken bij het ontwerpen van de uitstraling die deze winkels hebben in het straatbeeld. Zoals bijvoorbeeld in Arnhem; waar de gevel op de hoek van het voormalige Espirit-pand deels is open gewerkt om de kenmerkende glas-in-loodkoepel ook vanaf de straat zichtbaar te maken. Om de rest van de façade een moderne en stoere uitstraling te geven zijn zwart stalen liggers boven de etalages aan gebracht en zijn de dichte geveldelen verfijnd door deze in te pakken met roodbruine houten lamellen.
Het winkelend publiek komt altijd binnen in een monumentale hoge ruimte, waar de bestrating deels naar binnen is getrokken om zo de grens tussen binnen en buiten te laten vervagen. De mannenafdeling kenmerkt zich door het gebruik van (zwart) staal in de wandkasten en interieurelement zoals het industrieel sheddak. Voor de wachtende aanhang zijn er comfortabele chesterfield banken geplaatst op een ”tapijt” van zwarte lijnen bij de paskamers. Tegenover de stoere uitstraling van de mannen afdeling staat het frisse interieur van de vrouwen afdeling. Waar door een combinatie van materialen zoals riet, witgeverfd hout en shutters achter de kassa een echte zomers vakantiegevoel wordt gecreëerd.
De ingrepen in het interieur gaan vaak ook verder dan een likje verf op de muur en nieuwe verlichting aan het plafond. Een goed voorbeeld hiervan is de voormalige Brinkmanpassage in Haarlem; waarbij de 42 kleinere winkelruimtes, verdeeld over 3 verdiepingen, en een bioscoop door Graziosi Progetti samen zijn gevoegd tot één majestueuze winkelruimte. De twee verdiepingen van deze winkel worden met elkaar verbonden door een monumentale dubbele trap die als pronkstuk in de nieuw toegevoegde vide is gepositioneerd.
Deze nieuwe generatie The Sting winkels in Nederland (en België) kenmerken zich door, in een tijd van online winkelen, te durven investeren in interieurontwerp wat The Sting als keten doet onderscheiden van hun concurrentie. De gewaagde combinatie van elementen en stijlen ,die een een duidelijk statement maken, bieden de bezoekers een unieke winkelervaring.