Een obliek is een hellende lijn, niet loodrecht en ook niet parallel. De Amsterdamse ontwerpstudio The Invisible Party nam dit als conceptueel uitgangspunt voor Oblique Men aan de Utrechtse Lijnmarkt. De obliek is de filosofie achter de merkstrategie die The Invisible Party ontwikkelde en komt, behalve in de Engelstalige naam, op verschillende manieren terug in de inrichting van de winkel.
Oblique Men presenteert mannenmode in een winkel die oorspronkelijk uit twee ruimtes bestond. Om meer dan een deuropening te creëren, liet The Invisible Party onder andere de vloeren van de ene winkel in de andere doorlopen. De vloeren zijn onder een schuine hoek met elkaar verbonden; ze bepalen de routing langs de producten en daarmee ook de inrichting van de winkel. De schuine lijn komt als grafisch element terug op de muren en de deuren van de paskamers en doet dienst als zichtlijn. Kom je binnen in de ene winkel, dan word je als vanzelf getrokken naar de ruimte in het andere pand. Nu vormen die twee ruimtes een eenheid zonder dat ze hun eigen karakter kwijtraakten. De langwerpige ruimte is bestemd voor de kleding, de bredere vormt de achtergrond voor de schoenen en accessoires. De toepassing van de obliek als leidend principe in de inrichting resulteerde in een ruimte die harmonieert met de urban variant van de high-end brands die in de winkel te vinden zijn, zoals Balenciaga, Givenchy en Valentino: geraffineerd, jong, edgy en met een Zuid-Europese, iconische elegantie. De materialen en het kleurenpalet weerspiegelen de juxtapositie van Oblique Men: enerzijds het luxueuze traditionele dat de merken van oudsher kenmerkt, anderzijds het jonge, op straatmode gerichte gezicht van de doelgroep. Luxueus hout, messing en fluwelen stoffen benadrukken de klassieke kant; beton, glas en neontinten de contemporaine. De producten worden op verschillende hoogten op een voetstuk geplaatst en uitgelicht. Dankzij de filosofie van de obliek zijn overal verwijzingen te vinden naar zichtbaarheid en onzichtbaarheid, een direct gevolg van de schuine lijn en het spelen met zichtlijnen. Achterin de winkel werd een lounge-ruimte met paskamers gecreëerd, waar men in alle rust en comfort de kleding kan showen aan partners en vrienden. De winkel en de etalage worden theatraal van elkaar gescheiden door een accessoirekabinet gemaakt van materiaal dat het licht dempt, waardoor silhouetten zichtbaar zijn als schimmen. Een speciaal ontworpen display presenteert schoenen vanuit het perspectief van degene die ze draagt.
Met dit interieurontwerp voor Oblique Men bracht The Invisible Party de high-end mannenmode naar een hoger niveau, zonder de verbinding met de straatcultuur en urban fashion te verliezen. Oblique Men kleedt de man van top tot teen en zorgt voor een nieuwe, alles-in-een, holistische winkelervaring.